Thursday, June 24, 2010

Peringatan Sesama Muslim

Assalamualaikum..

Smlm ak dpt msg dr facebook drpd seorg teman yg telah diforward2kn.. tp br td tergerak hati nk baca.. (ape nk jd ngan ak ni, bnda2 ilmiah,, pasal agama mls nk bace,, astaghfirullah).. jd nk share kat sini utk renungan bersama.. :

Surah Al-Imran:71, ..mengapa kamu mencampuradukkan yang benar dengan yang batil dan menyembunyikan kebenaran padahal kamu mengetahuinya?

Surah Al-Baqarah:208,..Wahai orang yang beriman! Masuklah kamu ke dalam agama Islam secara keseluruhan dan janganlah kamu menurut jejak langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu.

Kemudian, dalam perjalanan menjadi hambaNya yang terbaik,semakin banyak ujian. Ujian is directly proportional to the knowledge. Firman Allah lagi,

Surah Al-Ankabut:2-3,.. Apakah manusia mengira bahwa mereka akan dibiarkan hanya dengan mengatakn, "kami telah beriman," dan mereka tidak diuji? Dan sungguh, Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka Allah pasti mengetahui orang-orang yang benar dan pasti mengetahui orang-orang yang dusta

Jadi kawan-kawan, selamat mencari,memilih dan hidup dengan kebenaran Islam..Ingatlah firman Allah;

Surah Al-Rum:30,
“Maka hadapkanlah wajahmu ke arah agama Allah-fitrah Allah yang telah menciptakan manusia menurut fitrah itu, tidaklah patut ada sebarang perubahan pada agama Allah itu; AGAMA YANG LURUS, tetapi KEBANYAKAN MANUSIA TIDAK MENGETAHUI.


Ada jugak yang macam sedih sikit
Surah Al-Qasas:60
“ Apa jua yang diberikan kepada kamu, maka ia adalah merupakan kesenangan hidup di dunia dan perhiasannya. Dalam pada itu, apa jua yang ada di sisi Allah (untuk orang yang beriman dan taat) ia ADALAH LEBIH BAIK DAN LEBIH KEKAL, maka MENGAPA KAMU TIDAK MAHU MEMAHAMINYA?”



Akhir kata, ingatlah seruan Allah,lembut je ayat-ayat ni,penuh kasih sayang…
“Wahai jiwa yang tenang
Kembalilah kepada tuhanmu dengan hati yang puas lagi diredhai-Nya
Maka masuklah engkau di dalam kumpulan hamba-hamba-Ku yang berbahagia
Dan masuklah ke dalam syurga-Ku”
Surah Al-Fajr:27-30

Wallahualam…
Mari kita teliti dan fikir-fikirkan..Semoga Allah campakkan hidayah dalam hati-hati kita setelah baca ‘REMINDERS’ ini..Yang baik datang dari Allah, yang kurang berasal dari diri penulis sendiri..

No comments:

Post a Comment